Klientom Banków Spółdzielczych SGB, przystępujących do zrzeszeniowego rozwiązania obsługi wniosków, już wkrótce udostępniona zostanie możliwość składania wniosków w ramach Programu Rodzina 500+ za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej.
W dniu 15 marca 2016 r. został podpisany list intencyjny pomiędzy Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej a Bankami, które zadeklarowały wolę współdziałania w zakresie składania wniosków o świadczenia z Programu Rodzina 500+. Wśród nich jest SGB-Bank S.A. reprezentujący zrzeszone Banki Spółdzielcze uczestniczące w programie.
Klienci korzystający z bankowości elektronicznej będą mogli samodzielnie wypełnić formularz wniosku o świadczenie oraz wysłać wypełniony wniosek, bez konieczności wychodzenia z domu. Po wpłynięciu wniosku do Ministerstwa, będzie on przekazywany do lokalnych urzędów, które odpowiadać będą za merytoryczne rozpatrzenie wniosku. SGB-Bank S.A. oraz Banki Spółdzielcze SGB będą pośredniczyć w przekazaniu wniosków do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Lista Banków Spółdzielczych, w których możliwe będzie złożenie wniosku w ramach Programu Rodzina 500+ w bankowości elektronicznej będzie na bieżąco aktualizowana w zakładce dotyczącej programu – http://www.sgb.pl/rodzina_500_plus.
Więcej informacjami o programie Rodzina 500+ można znaleźć na stronie: https://obywatel.gov.pl/dzieci/500-zl-na-dziecko-program-rodzina-500 oraz na dedykowanej stronie programu: http://www.rodzina500plus.gov.pl.